Pricken

Idag togs det en titt på pricken,

en titt, en bedövningsspruta,
en utstansning av hud,
stoppat i en burk med vätska,
konstaterande av att jag "hade bra tryck i pumpen",
alltså, blödde rikligt, stort, fult plåster på snoken.

Konstaterande av att det var hudcancer, Balasiom,
tror jag det hette, mindre farlig variant, sprids ej.

Hudprovet skall analyseras för bästa behandling,
brännas bort, skäras bort eller skrapas bort.

Fick reda på att det var en ganska vanlig åkomma.

Hade även lite "ofarliga" hudförändringar i ansiktet,
hur fan kan hudförändringar vara ofarliga,
men vad vet jag.

Så Pappan har laddat med solskyddskräm,
nytt, mindre, snyggare plåster och ska åka
och inhandla en keps.

Jag är vid gott mod och mår bra,
även om jag funderar lite på ett och annat.

Ni behöver inte oroa er för min skull.

Det går ju att njuta i skuggan också.

Sköt om er och era!

Pappan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår att det måste snurra runt lite i huvudet men du ska se att det kommer gå bra!

Styrkekramar sändes!!

2009-06-30 @ 22:12:14
Postat av: Glitterblomma

Hej vännen! Klart du funderar, jag googlade lite...det kommer bli bra det där! Hör av dig om du vill prata!! Kram!

2009-07-01 @ 00:24:02
URL: http://glitterblomma.wordpress.com
Postat av: E

Låter ju ändå betryggande, eller hur? Men jag kan ju förstå att det känns olustigt. Hoppas du hittade en finfin keps! :0)

2009-07-01 @ 01:56:50
URL: http://thekaleidocope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0